Jak pracują Pro Copywriterzy? Zdziwisz się!

Copywriterów możemy podzielić na dwie grupy: pisarzy oraz redaktorów

Copywriterów możemy podzielić na dwie grupy: pisarzy oraz redaktorów. Ci drudzy zajmują się tworzeniem treści na potrzeby Content Marketingu i zarabiają kilkakrotnie więcej od pisarzy o mniejszej renomie. Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się, jak pracują Pro Copywriterzy dlatego postanowiliśmy przybliżyć Wam to zagadnienie. Zapraszamy do lektury!

Praca w biurze? A gdzie tam!

 Copywriterów możemy podzielić na dwie grupy: pisarzy oraz redaktorów

fot. hp.com

Profesjonalni copywriterzy rzadko pracują w biurach. Choć zazwyczaj posiadają własne firmy, to ich siedzibą jest dom rodzinny lub mieszkanie. Nie muszą się martwić ilością zamówień, ponieważ w dobie Content Marketingu mają pracy aż nadto. Mogłoby się wydawać, że praca w domu to codzienność dla pisarza. W wielu przypadkach tak jest, ale tylko do czasu. Copywriterzy nie mogą popaść w rutynę i powinni stale poszerzać swoje horyzonty.

Praca w podróży

Najlepsi copywriterzy rzadko pracują w tym samym miejscu. Mają na tyle dobre zarobki, że często podróżują, a ich praca zajmuje nie więcej, niż cztery godziny dziennie. W okresie wakacyjnym połowa doświadczonych pisarzy wyjeżdża na wakacje, a mobilne stacje robocze (http://business-it.com.pl/mobilne-stacje-robocze-drobiazgi-na-ktore-warto-zwrocic-uwage/) pozwalają im na pracę zdalną. Co ciekawe to fakt, że pisarze z najwyższej półki rzadko … przebywają w Polsce! Jeden z najlepszych dziennikarzy Polsatu, Mateusz Borek połowę roku spędza w Tajlandii, gdzie ma swój dom i gdzie może się skupić na pracy redaktora.

Co wozi ze sobą Pro Copywriter?

Przede wszystkim są to mobilne stacje robocze, które wyglądem przypominają laptop, lecz ich moc obliczeniowa bliższa jest pecetom. W ogóle stacje robocze to niesamowita wygoda i imponujące osiągi (więcej tutaj). Redaktorzy nie korzystają z klawiatury notebooka, a separują ze swoim urządzeniem zewnętrzne klawiatury, często gamingowe.

W arsenale Pro Copywritera znajdzie się również tablet, smartfon oraz encyklopedia. Choć niewielu o tym mówi – pisarze, nawet ci słabsi muszą na wypadek braku Internetu korzystać z encyklopedii / słowników.

Ciekawa praca, dobre zarobki, ale nie dla każdego

Bycie Pro Copywriterem wiąże się z odpowiedzialnością za publikowane treści. Taka osoba choć zarabia sporo, nie może sobie pozwolić na typowe funkcjonowanie. Często praca zajmuje weekendy, a wyjazdy i urlopy odbywają się w nietypowych porach roku. To olbrzymi plus, że można pracować gdzie się chce i ile się chce, ale to nie zajęcie dla każdego.